reklama

Dá sa ešte s ľuďmi o politike rozprávať s úsmevom?

Áno, blížia sa krajské voľby, a tak sa skoro z každého rohu na vás dívajú tváre mnohých známych aj neznámych politikov, či už regionálnych, alebo dokonca aj tých parlamentných. Sú aj takí, ktorí o sebe tvrdia, že politikmi nie sú, hoci už len tým, že sa zvečnia na billboard a uchádzajú sa o poslaneckú funkciu, alebo o funkciu predsedu kraja, sa nimi rozhodne stávajú. Kandidáti sú naozaj rôzni, z ľava, z prava, inžinieri, konatelia, právnici. Jedno ich však všetkých na tých plagátoch spája. Úsmev na tvári. Majú však na tvári úsmev aj voliči, keď okolo nich prechádzajú?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Z mojich vlastných postrehov, nemajú. Pretože usmievať sa z plagátu, je niečo iné, ako robiť ľuďom radosť svojou prácou. Prácou pre nich. Ľudia už majú politiky plné zuby, pretože boli veľakrát oklamaní a pri sľuboch len zostalo. Preto je aj účasť na komunálnych, či krajských voľbách taká nízka. U nás v Petržalke to keď tak bude okolo 20%. A zistili to aj mnohí kandidáti, preto si ani nejakú traumu z predvolebnej kampane nerobia. K voľbám prídu len tí skalní a tí im stačia. Mnohých teda nevidno ani na uliciach, v rozhovoroch s ľuďmi. Možno aj zo strachu, že by tie rozhovory neboli úsmevné, ale skôr vulgárne. Sám som z toho prekvapený, pretože si spomínam na mnohé volebné kampane z minulosti, kedy sa to kandidátmi pred obchodnými centrami, či na autobusových zástavkách len hemžilo. Nikde nikoho.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď som sa rozhodol, že budem v Petržalke kandidovať na funkciu poslanca kraja, mojím najväčším záujmom bolo, byť čo možno najviac medzi ľuďmi. Stretávať ich, diskutovať s nimi o našich problémoch v Petržalke a kraji, no hlavne rozprávať sa o politike v príjemnom rozhovore s úsmevom na tvári. Možno aj preto, že mám klobúk na hlave, v ruke kúzelnícku paličku a snažím sa ich rozveseliť vymodelovaným balónikom to ide ľahšie. Chcel som totiž, aby bola moja kampaň trochu iná, predovšetkým milá a keď mi aj pri krajských voľbách nepomôže, aspoň budem vedieť, že som stovkám, či dnes už dokonca tisíckam ľuďom Petržalky spríjemnil deň a porozprával sa s nimi o krajských voľbách v milej nálade.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Áno som kúzelník, už sa tým živím 10 rokov a robiť ľuďom radosť a zabaviť ich je mojím povolaním. Dá sa však spojiť moje povolanie s politikou? História sama ukazuje, že sa to dá. Už od starovekého Ríma totiž platilo povestné „chlieb a hry", obzvlášť v ťažkých časoch krízy. Platí to samozrejme aj dnes. Politik musí vedieť robiť svojou prácou ľuďom radosť. Mám taký pocit, že sa to však často nedeje. A pritom ľuďom vedia vykúzliť úsmev na tvári veľakrát aj detaily. Opravené cesty bez kolón automobilov, v ktorých musia vodiči tráviť dlhé minúty. Deti umiestnené v materských škôlkach, ktorých je dnes akútny nedostatok. Upravené parky, v ktorých sa deti, či seniori môžu bezpečne pohybovať bez toho aby ich ohrozovali ľudia na bicykloch. Pre cyklistov zasa kvalitné cyklotrasy, aby neboli ohrozovaní automobilovou dopravou. Skultúrnenie a skvalitnenie okolia bývania a mnohé ďalšie problémy, ktoré ľudia pociťujú dennodenne. Bratislavský samosprávny kraj má mnohé možnosti. Predovšetkým však dokáže ľuďom spríjemniť život a ich okolie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Dvadsať rokov sú tam stále tí istí, stále tie isté tváre", hovoria mi často ľudia pri osobných rozhovoroch. Ak s tým chcete niečo spraviť, treba ísť voliť 9. novembra v krajských voľbách a dať šancu mladým a zaujímavým ľuďom. Bratislavský kraj potrebuje kúzelníka.

Ivan Lučanič

kúzelník a kandidát na poslanca BSK za Petržalku

Ivan Lučanič

Ivan Lučanič

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som rodený Petržalčan a žijem tu 34 rokov. Som vyštudovaný historik a už veľa rokov sa venujem komunálnym témam najmä v Petržalke. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu